niedziela, 4 stycznia 2015

Merengi kakaowe


Nie lubię marnować jedzenia. Ale prawdę powiedziawszy, kto lubi??? Więc jak tylko zobaczyłam, że z przepisu na faworki na piwie zostanie mi aż 6 białek zaczęłam myśleć co mogę z nich zrobić. Przyszły mi na myśl bezy. Ale przecież już raz je kiedyś robiłam i kompletnie mi nie wyszły. Postanowiłam zaryzykować. Znalazłam przepis na merengi kakaowe- idealne, żeby spożytkować 6 białek! :)






Merengi kakaowe
(około 50 sztuk)



Składniki:

- 6 białek
- 1 szklanka cukru pudru
- 1 łyżeczka kakao
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- 1/2 laska wanilii (ja dałam 1/2 opakowania cukru waniliowego)
- szczypta soli



Przygotowanie:

W misce ubijamy białka z solą na sztywną pianę.Małymi porcjami wsypujemy cukier puder, następnie kakao nie przerywając ubijania. Dodać miąższ z wanilii (cukier waniliowy) oraz sok z cytryny i ubijać aż składniki się połączą. 





Masę kładziemy łyżką/łyżeczką lub wyciskać przez szprycę wprost na wyścielone papierem do pieczenia blachy, zachowując odstępy. Wstawiamy beziki do piekarnika nagrzanego do temp. 120'C, suszymy około 45 minut przy lekko uchylonych drzwiczkach, aż z wierzchu będą suche i chrupkie. Piekarnik wyłączamy i pozostawiamy beziki do wystygnięcia.








Smacznego! :)


PS Mój P sprzątnął je z talerza w 10 minut! :)






1 komentarz: