wtorek, 27 stycznia 2015

Babeczki z czekoladą


To była sobota. Wróciliśmy z targu. Moja siostra podeszła i mówi: Upieczesz mi to! I pokazuje czekoladowe babeczki z mojej ulubionej książki. Nie mogłam odmówić! I tak oto powstały te pyszne czekoladowe babeczki, które zachwycą każdego! Kawałki czekolady rozpływają się w ustach co sprawia, że ciacha znikają z talerza w minutę! :)



_______________________________________________

Babeczki z czekoladą





Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 tabliczka czekolady deserowej
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 dag rodzynek (ja dodałam żurawinę suszoną i wiórki kokosowe)
  • szczypta soli
  • tłuszcz do wysmarowania foremek







Przygotowanie:

Do miski przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia, sól i posiekaną czekoladę. Rodzynki sparzyć, starannie osączyć. Jajka ubić z cukrem, dolać mleko i olej, zmiksować

Dodawać stopniowo mąkę z czekoladą, aż masa stanie się kremowa. Wsypać rodzynki i wymieszać.






Ciasto nałożyć do wysmarowanych tłuszczem foremek. Babeczki piec 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180'C. Po wystudzeniu wyjąć z foremek.






Smacznego! :)








1 komentarz: