poniedziałek, 5 stycznia 2015

Ciasto czekoladowe



Już od dawna chodziło za mną ciasto czekoladowe. Po zjedzeniu pierwszego kawałka nie zawiodłam się! Jest MOCNO czekoladowe, pod koniec konsumowania mam wrażenie, że aż za mocno! I mówię to ja- czekoladomaniaczka! Nie spodziewałam się aż takie czekoladowej rozpusty, w dodatku znajdziecie w nim też trochę kokosa :)
Ciasto choć mocno czekoladowe to słodkością nie zachwyca. Wszystko przez gorzkie czekolady, dlatego następnym razem dodam całą szklankę cukru pudru :)



Ciasto czekoladowe






Składniki:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru pudru (następnym razem dodam 1 szklankę)
  • 1 i 1/4 kostki masła
  • 5 jajek
  • 4 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 5 łyżek miodu
  • 5 łyżek wiórków kokosowych
  • tłuszcz do wysmarowania formy







Przygotowanie:


Czekoladę kruszymy, przekładamy do naczynia, dodajemy posiekane masło i roztapiamy w kąpieli wodnej. (Nie wylewajcie wody po kąpieli wodnej, rozpuścicie w niej polewę :))
Masę wystudzamy, dodajemy jajka i miód- starannie ucieramy. Następnie dodajemy wiórki kokosowe, mąkę pszenną i cukier puder- mieszamy.

Ciasto przekładamy do natłuszczonej formy. Pieczemy ok. 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180'C. Po wyjęciu wystudzamy.







PS W międzyczasie, gdy czekolada z masłem Wam się rozpuszcza Wy macie jakieś 20 minut dla siebie- np. na poczytanie ulubionej książki :)

"Ciemniejsza strona Greya"
PS Zakładka to żart mojego narzeczonego :)


POLEWA CZEKOLADOWA:



Składniki:

  • 2 tabliczki czekolady mlecznej
  • 3-4 łyżki masła




Przygotowanie:

Czekoladę na polewę kruszymy, roztapiamy z masłem w kąpieli wodnej, mieszamy i polewamy ciasto! 

PS Zamiast polewy możecie użyć cukru pudru- gwarantuję, że też będzie pysznie!!! :)







Smacznego! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz